Czerwiec to już od lat miesiąc, w którym celebrujemy społeczność LGBTQIA+ i pochylamy się nad jej problemami. Pride Month świętuje cały świat, a z nim marki modowe, które co roku coraz wyraźniej akcentują swoje wsparcie kampaniami społecznymi czy limitowanymi kolekcjami.
Naszą uwagę zwróciła m.in. marka COS, która w tym roku z okazji Miesiąca Dumy wypuściła kapsułową kolekcję T-shirtów i toreb. Do współpracy zaprosiła londyńską artystkę Coco Capitán, znaną już w świecie mody z kolaboracji z Gucci. Ilustratorka zaprojektowała trzy neutralne płciowo hasła, które w formie ręcznie robionych haftów ozdobiły białe koszulki. Do otwartości i wolności w obdarzaniu miłością inspiruje napis „ALWAYS LOVE BECAUSE LOVE IS ALWAYS LOVE”. Hasła „A BOYFRIEND CALLED MY GIRLFRIEND” oraz „WOULD YOU BE MY
BOYFRIEND GIRL QUEER FRIEND?” dodatkowo nawiązują życia osobistego artystki.
Częścią kolekcji są też pojemne szare torby z odzyskanej bawełny z tęczowym logo marki korespondującym z tęczową flagą symbolizującą społeczność LGBTQIA+.
Torby będą dostępne w czerwcu w sklepie online oraz w wybranych sklepach COS. Premiera T-shirtów zbiegnie się z International Pride Day, 28 czerwca 2021 r.
To nie wszystko! Cały dochód ze sprzedaży koszulek i toreb zostanie przekazany na rzecz organizacji non-profit Kaleidoscope Trust, która działa na rzecz praw osób LGBT+ w państwach, w których są dyskryminowane.