Marketingowe ABC

Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne i jak wpływa na sklep z ubraniami?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Od kilku lat nieustannie obserwujemy rozwój branży e-commerce. Użytkownicy coraz chętniej decydują się na zakupy w sieci, które mogą robić w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. By wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, coraz więcej marek i sprzedawców otwiera swoje wirtualne „lokale”. W efekcie liczba sklepów internetowych znacząco wzrosła, a ich właściciele stanęli przed trudnym wyzwaniem – jak wybić się na tle tak dużej konkurencji i zaistnieć w świadomości odbiorców? I tu z pomocą przychodzi pozycjonowanie.

Czym właściwie jest pozycjonowanie?

Zwykle, gdy użytkownik chce znaleźć jakiś produkt, usługi lub informacje, korzysta z wyszukiwarki. Wpisuje w niej odpowiednie zapytanie, np.: „sklep z ubraniami”, a algorytm generuje listę witryn, które najlepiej na dane hasło odpowiadają. Im wyżej na takiej liście wyświetla się strona, tym lepiej – oznacza to, że ma większe szanse na to, że potencjalny klient ją odwiedzi i dokona zakupu. Celem pozycjonerów i właścicieli witryn są więc jak najwyższe pozycje w rankingach wyszukiwarek, a pozycjonowanie to ogół działań podjętych dla realizacji tego właśnie celu. Składa się na nie SEO, czyli optymalizacja techniczna i optymalizacja treści, content marketing oraz link building. Przyjrzyjmy się tym elementom bliżej w kontekście prowadzenia internetowego sklepu z odzieżą.

Pozycjonowanie sklepu z ubraniami w praktyce

  • Optymalizacja techniczna

Zdecydowana większość użytkowników przegląda sklepy na urządzeniach mobilnych, dlatego warto upewnić się, że Twoja witryna wyświetla się prawidłowo na smartfonach i tabletach. Ważna jest także ogólna struktura strony, która w przypadku sklepu jest bardzo rozbudowana, a w efekcie łatwiej pominąć błędne podstrony i przekierowania, duplikaty stron i inne techniczne niedociągnięcia.

  • Optymalizacja treści

W tym obszarze najważniejsze są frazy kluczowe, czyli słowa, których użytkownicy będą używać do wyszukiwania Twojego sklepu i jego podstron. Największym błędem jest pozycjonowanie się tylko na krótkie i ogólne frazy, które są wyszukiwane najczęściej, ale równocześnie są najbardziej konkurencyjne, np. „ubrania damskie”, „sukienki” itp. Lepiej postawić na frazy z długiego ogona, czyli zapytania bardziej precyzyjne – typu „letnie bawełniane sukienki w kwiaty” – i umieścić je w nagłówkach, meta description, adresach podstron czy opisach produktów.  

  • Content marketing

Oprócz ładnych zdjęć i materiałów wideo dobrym pomysłem będzie tworzenie ciekawych i merytorycznych tekstów na tematycznym blogu. Takim contentem użytkownicy chętnie się podzielą, pomagając w promocji Twojego sklepu. Co więcej, w ten sposób budujesz także swój wizerunek specjalisty w danej dziedzinie, a w tekstach możesz umieścić więcej słów kluczowych.

  • Link building

Ważnym aspektem pozycjonowania jest także pozyskiwanie linków do Twojego sklepu z wartościowych źródeł takich jak artykuły sponsorowane, media społecznościowe, wpisy na forach i blogach. Nie warto iść na skróty i korzystać z tzw. farm linków – algorytmy wyszukiwarek surowo karzą takie praktyki i Twój sklep może stracić pozycję na długie miesiące.

Zalety płynące z pozycjonowania sklepu

Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne? Jeśli chcesz, by to klienci znajdowali Ciebie, a Twój sklep przynosił realne zyski, to zdecydowanie tak! Wyobraź sobie taką sytuację. Twój sklep jest już dostępny w Internecie, strona ma przyjemny wizualnie design, każdy produkt jest opisany i opatrzony zdjęciami, ceny są przystępne, jakość towarów wysoka – jednym słowem, wszystko jest idealne. Jednak sklep nie generuje zysków, ruch na stronie jest znikomy, a odwiedzający ją użytkownicy szybko wychodzą i niczego nie kupują. Dlaczego tak jest? To nie znaczy, że na Twoje produkty nie ma popytu. Najprawdopodobniej problemem jest zła optymalizacja SEO sklepu. W praktyce oznacza to, że zajmuje on dalekie pozycje w wyszukiwarkach i potencjalni klienci nawet do niego nie docierają, kończąc swoje poszukiwania na pierwszych 10 wynikach.

W przypadku sklepu z ubraniami pozycjonowanie jest o tyle ważne, że konkurencja w tej dziedzinie jest naprawdę duża i nie ogranicza się tylko do Twojej lokalizacji – klient może przecież zrobić zakupy w sklepie z dowolnego miasta, a nawet kraju. Większa widoczność witryny to większa gwarancja, że potencjalny klient nie tylko znajdzie Cię w wyszukiwarce, ale też zdecyduje się skorzystać właśnie z Twojej oferty. Wzrost ruchu organicznego na stronie, szczególnie gdy jest to ruch jakościowo lepszy, poprawia szanse na konwersję i zwiększa Twoje zyski.

Jak widzisz, pozycjonowanie strony to złożony i czasochłonny proces. Na szczęście nie musisz robić wszystkiego sam. Szczegółową analizę Twojego sklepu przeprowadzić może polski leader seo, który na podstawie uzyskanych danych opracuje najlepszą strategię.

Fot. Myriam Jessier/unsplash.com

Powiązane posty
Marketingowe ABC

Pozycjonowanie stron – dowiedz się, jak zwiększyć widoczność w sieci

Odpowiednia strona internetowa jest obecnie bardzo istotna przy prowadzeniu biznesu. Warto także dowiedzieć się, co zrobić, by witryna była widoczna dla jak największej liczby użytkowników.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *