News

Algorytm zaprojektuje ubrania

Fot. Taan Huyn/ Unsplash.com
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Technologia rozwija się w zawrotnym tempie, co widzimy na każdym kroku. Jak wpływa ona na modę i marki odzieżowe? Jak się okazuje, to technologia może być narzędziem, które zrewolucjonizuje cały przemysł modowy.

Sztuczna inteligencja zaprojektuje dla nas ubrania – to zdanie, choć brzmi jak futurystyczna idea, jest prawdziwe. Co więcej – nie mówimy tu o bardzo odległej przyszłości, bo ubrania zaprojektowane przez komputerowy algorytm powstają i są sprzedawane już teraz. Wszystko dzięki firmie Finesse, której założycielem i prezesem jest Ramin Ahmari. Do tej pory firma uzyskała od finansorów 4,5 mld dolarów. 

Finesse – co to takiego? 

Co musimy wiedzieć o Finesse? Jest to start-up modowy powstały w drugiej połowie zeszłego roku, który szybko odniósł sukces – na chwilę obecną social media marki Finesse zebrały spore grono obserwatorów, na Instagramie sięgające 62 tys. osób. Ponadto start-up nie ustaje w swoim działaniach i nowe kolekcje ubrań pojawiają się regularne. Ale kto je projektuje i skąd się właściwie biorą? Odpowiedzią na to pytanie jest sztuczna inteligencja. Tym, co wykorzystuje Finesse, są ogromne ilości danych zgromadzonych z różnych zakątków internetu, w tym głównie z social mediów. Dane są zbierane i następnie analizowane przy pomocy algorytmów, które określają i nie tylko wpasowują się w aktualne trendy, ale także potrafią przewidzieć, co będzie modne w najbliższej przyszłości. W jaki sposób? Jak tłumaczy sam założyciel Finesse, wystarczy przeanalizować aktywność ludzi w internecie. Jeśli dana rzecz, opublikowana bądź promowana przez danego celebrytę, przyciąga ogromne tłumy, można liczyć na to, że jej popularność stopniowo będzie wzrastać, a wraz z nią pojawi się popyt. 

Jak wygląda proces tworzenia ubrań?

Finesse jest więc marką, która dzięki swojemu założeniu nie tylko błyskawicznie reaguje na trendy, ale także jest w stanie wcielić pomysły w życie i wyprodukować ubrania w błyskawicznym tempie – jak podaje Ahmari – w 25 dni. Wszystko zaczyna się na stronie internetowej, gdzie możemy zagłosować na nowo powstały projekt. Tylko te projekty ubrań, które zbiorą najwięcej głosów, trafiają do faktycznej produkcji. Następnie projekty wcielane są w życie dzięki wykorzystaniu drukarek 3D, które znacznie przyśpieszają proces powstawania nowych ubrań oraz przy pomocy zaufanych producentów. Finesse ma swoje trzy fabryki w Chinach i jak zapewnia założyciel marki, wszystkie z nich są fabrykami zaufanymi, pracującymi zgodnie z wytycznymi etycznymi – w przeciwieństwie do wielu innych marek modowych, szczególnie tych typu fast fashion. Ważną ideą przyświecającą marce Finesse jest zrównoważona moda – materiały, z których wykonane są ubrania i akcesoria tej marki są przyjazne środowisku, a dzięki wprowadzeniu limitowanych kolekcji i dostępności do produktów, marnuje się o wiele mniej surowców.

Idee marki 

Kolejnymi ideami, które przyświecają marce Finesse, są równość i różnorodność. Ubrania Finesse dedykowane są dla wszystkich i odrzucają “przestarzały i sztuczny” podział na płeć. Co prawda na razie większość ubrań na stronie internetowej i Instagramie marki prezentują kobiety, ale stopniowo się to zmienia. Czymś, co odróżnia Finesse od innych popularniejszych marek i “sieciówek”, jest także ogromna różnorodność – bogactwo kolorów i wzorów rzucają się w oczy już po pierwszym spojrzeniu na social media czy na reklamy tej firmy. Jak podkreśla sam Ramin Ahmari, moda ma być czymś, co pozwala każdemu na wyrażenie siebie i kreowanie własnej tożsamości, zgodnej z tym, co czujemy, a nie tym, co narzucają nam inni. Dlatego w Finesse nie ma miejsca na dyskryminację, ani na nierówności.

Powiązane posty
LifestyleNews

Kawiarnia Chiara Ferragni x Nespresso. Najpierw we włoskich miastach, teraz na festiwalu w Cannes

Chiara Ferragni we współpracy z marką Nespresso otworzyła kawiarnie.
Czytaj więcej
NewsNowe kolekcjeWybór redaktora

Wyjątkowa kolaboracja COS z okazji Pride Month 2021

We współpracy z Coco Capitán marka wypuściła limitowaną kolekcję na cześć społeczności LGBTQIA+.
Czytaj więcej
News

Reserved rusza z cyklem podcastów ze znanymi prowadzącymi

Popularna sieciówka ruszyła z własnym kanałem.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *