Dobrze poprowadzony digital marketing pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki w internecie, co przekłada się na zdobywanie kolejnych klientów i wyższe zyski. Wyjaśniamy, na czym polega ta forma promowania i jakie działania obejmuje.
Digital to słowo wywodzące się z języka angielskiego, które można przetłumaczyć jako cyfrowy. Digital marketing to nic innego jak właśnie marketing cyfrowy. Jego działalność reklamowa opiera się na formatach cyfrowych i wszelkich aktywnościach promocyjnych w internecie.
W obecnych czasach znaczna część naszego życia toczy się w sieci – tam szukamy interesujących nas produktów, czytamy opinie, robimy zakupy, nawiązujemy kontakty. Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, musimy zaistnieć w internetowych kanałach. Nie jest to jednak łatwe, gdyż konkurencja staje się coraz większa. Digital marketing pomaga wykorzystać potencjał danej firmy, realizować cele i cały czas się rozwijać. Inwestycja w niego zawsze się opłaca i szybko zwraca.
Digital marketing skupia się na promowaniu produktów i usług w kanałach cyfrowych w internecie. Odbiorcami takich reklam są użytkownicy nie tylko komputerów, lecz także urządzeń mobilnych, dlatego podczas planowania strategii tak istotne jest dopasowanie treści do smartfonów czy tabletów.
Zakres marketingu cyfrowego jest bardzo szeroki, obejmuje takie obszary, jak:
Digital marketing może pomagać także w tworzeniu kampanii reklamowych w płatnych wynikach wyszukiwania Google. Podczas takich działań przydają się specjalnie dedykowane narzędzia, takie jak Google Ads, które przypomina Amazon Ads (więcej o Amazon Ads możesz dowiedzieć się tu: https://adsright.pl/amazon-ads/).
Digital marketing ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala skutecznie docierać do nowych odbiorców. Nie wymaga również tak dużych nakładów finansowych jak w przypadku tradycyjnego marketingu. Dzięki digital marketingowi mamy możliwość kontrolowania i analizowania działań reklamowych, więc możemy zbierać informacje o odbiorcach produktów i usług, co ułatwi tworzenie kolejnych, bardziej dopasowanych i precyzyjnych strategii. Cyfrowe media są przyszłością komunikacji z klientami, a to powinno być najważniejszym powodem zachęcającym do zainwestowania w digital marketing.
Zdjęcie główne: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk/unsplash.com